ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ПРОБЛЕМИ

РОЗДІЛ 1  ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ  ДОСВІДУ

      Інформаційно-комунікаційні технології, на думку академіка  Академії педагогічних наук України Жалдака М.І. – це технології опрацювання інформації, які складаються з сукупності технологічних елементів: збирання, накопичення, пошуку, передавання інформації користувачам на основі сучасних технічних засобів.
Автор досвіду вважає,  що інформаційно-комунікаційні  технології  інтегрують в  собі могутні розподілені освітні ресурси, які забезпечують формування і прояв  ключових компетентностей учня, насамперед, пізнавальної. Тому на даному етапі   працюємо над проблемою «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови та літератури як засобу формування  когнітивної компетенції учнів».
Що ж таке компетенція? Компетенція – це сукупність взаємопов’язаних якостей особистості (знань, умінь, навичок, способів діяльності), які є заданими до відповідного кола предметів і процесів та необхідними для якісної продуктивної дії по відношенню до них. Когнітивна компетенція характеризує готовність і здатність до постійної самоосвіти та саморозвитку, підвищення власного освітнього рівня.
У педагогіці поняття «інформаційно-комунікаційні технології» – не нове.  Усі педагогічні технології належать до інформаційних, бо будь-який навчальний процес – це передача інформації стосовно певної предметної галузі знань. На даному етапі розвитку суспільства в поняття «інформаційно-комунікаційні технології» вкладається новий зміст, який привнесло використання технічних засобів інформатизації навчального процесу (комп’ютерів, комп’ютерних комунікацій, різноманітних електронних пристроїв тощо).
Виконуючи функцію інформативного супроводу, дані технології здатні істотно полегшити процес оволодіння учнями як репродуктивними уміннями, так і загальнологічними (систематизацією, класифікацією, аналізом і синтезом), а також рефлексивними (умінням опрацьовувати матеріал, здійснювати збір, упорядковувати та аналізувати інформацію).
Покажемо, як можна використовувати інформаційно-комунікаційні технології безпосередньо на уроках української мови та літератури для того, щоб полегшити усвідомлене, неформальне отримання сталих знань учнями, зробити цей процес творчим, цікавим, яскравим – естетизувати його, щоб  на основі сформованого інтересу закласти підвалини потреби в самоосвіті, самовдосконаленні в подальшому житті.

Комментариев нет:

Отправить комментарий